lørdag den 24. august 2013

Eksperiment

Jeg har et gammelt valnøddetræ i min have. Foruden at gemme på minder om klatrende børn og sorte egern..... Så har det også givet en del valnødder igennem tiden.... Ikke store fine valnødder..... Men dog valnødder. I år er der ingen. Og lige præcis i år fik jeg trang til at eksperimentere med en valnødde snaps. Valnødder fik jeg af en kollega, opskrifter er der masser af på nettet og i skabet fandt jeg snapse rester fra en påskefrokost...... Heldigvis havde de mere i Netto:0)
Nu venter jeg bare på farveskift og må vist have tålmodighed med smagsprøven....valnødderne skal trække i snapsen i 4-6 mdr..... Gerne længere for at blive til en stærk ekstrakt, som skal blandes yderligere med snaps. Måske til næste påskefrokost:0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar