søndag den 13. februar 2011

Og lige som jeg troede....

.....at det var tøbrud og fandt små tegn på forår....vinter gækker der er kommet op, små gule erantis prikker under hækken og is tapper der drypper fra tage og træer...

.....så tillader jeg mig at sove lidt længe og da jeg står op og trækker gardinet fra, er det igen hvidt derude. Jamen har jeg da sovet forår, sommer og efterår væk og er det blevet vinter igen? Og jeg kan næsten ikke holde tanken ud....at skulle gennemleve 2 vintre uden mulighed for ind imellem at nyde solens varme og de lange lyse nætter, som jo netop skal give energi til næste vinter.
Og jeg trækker lige på erindringens erfaring....nej...sne i februar holder ikke længe....det forsvinder igen, fordi der er så meget livskraft og viljestyrke i det forår, som er på vej. Og en smule sne kan ikke ødelægge mine positive forventninger til det spirende forår...jeg ved, at det kommer:0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar