torsdag den 9. februar 2012

Jeg er bestemt ikke.....


...et kattemenneske og min lille hund ville da også hurtigt jage en kat på flugt, hvis den kom indenfor havelågen....
....men den her røde hankat, han har altså på sin helt egen måde sneget sig ind på mig. Han er helt sin egen og fuldstændig ligeglad med at jeg smider ham ud...han kommer bare igen, når det passer ham. Han sætter sig i min vindueskarm og spærrer for mit udsyn...han finder yndlingspladser rundt omkring i huset, lægger sig godt til rette og samler energi og varme.

Han er fin og velplejet....bliver fodret allevegne med de fineste sager. Han færdes hjemmevant sammen med dem, de andre ikke må lege med....og han gemmer på mange historier....vi kender nogle af dem...de gode og de sjove, men han har helt sikkert også hørt mange triste historier. Fælles for historierne er, at de minder ham og os om dem, som har levet historierne.....alle dem som går igennem vores hus og efterlader en lille del af sig selv....f.eks i den røde kat, som finder sig til rette på en yndlingplet imens han passer godt på alle historierne.
Jeg kan bestemt godt lide den fine, røde hankat:0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar