tirsdag den 10. august 2010

Himlen lovede....

....strandvejr tidligere på dagen. Nu ved jeg ikke rigtig....måske det klarer op og aligevel bliver til en tur på stranden. Om ikke andet så for at samle sten og andre skatte.
Igår fandt jeg det her lille udpluk af en strand


og det er da helt utroligt, hvad der gemmer sig af minder fra dejlige, dovne dage på strande rundt omkring....klukkende lyde af bølger der skvulper roligt og rytmisk i strandkanten....tid til ingenting...blå himmel....falde i søvn til lyden af mågeskrig...vågne, bade, falde i søvn igen....det er ferie.

Jeg fandt også noget andet igår. Jeg vidste, at der et sted her på øen skulle være turridning...Islandske heste...jeg har ledt efter det mange gange - endelig fandt jeg det. Desværre kan man ikke leje en hest - oplyste ejeren. Fordi hans nabo har klaget til naturfredningsforeningen over lugten fra hestene, når de lejes ud til turridning!!! Men man kunne fornemme på ham, at han ikke var en, der lod sig stoppe af bagateller. Så nu kan man - ganske gratis - låne en hest. Men ikke uden at leje udstyr også.....sådan kommer man omkring mærkelige regler og sure naboer. Så ka' de lære det!

Nu vil jeg igang...med et eller andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar