tirsdag den 5. juni 2012

Flagdag


Det er flagdag idag...og af flere grunde...
  1. Min fineste bedsteven har fødselsdag idag....nogenogfyrre vist nok, men det ses selvfølgelig ikke på hende...ville gerne sidde der i baghaven og tage imod hende, når hun kommer fra job, men nedlagte færgeruter og besværlige busforforbindelser gør det ikke muligt. Til gengæld ved jeg, at hun bliver fejret på bedste vis af andre, der også elsker hende:0)...hiphiphurrrrrraaaaaa...og så det lange.
  2. Det er fars dag...jeg må hellere huske at ringe...der var engang, hvor jeg glemte det....med frygtelige ulykker til følge....brækkede lemmer og laaaaaaang indlæggelse...altså ikke mig, men jeg husker det i år:0)
  3. det er grundlovsdag.....vi fejrer Danmarks første demokratiske grundlov af 5. juni 1849...siden indførelsen fejret med politiske taler landet over....."Ved de taler, der blev holdt ved disse sammenkomster henholdsvis forsvaredes og udtryktes angreb på de reguleringer, der var foretaget i grundloven"......og der er ikke ændret meget på det. Mon ikke der også i år er nok at tale om? Både for regering og opposition:0).....og helt demokratisk blev grundloven vel ikke før i 1915:0)....gæt selv hvorfor jeg mener det....:0)
Og egentlig burde vi vel flage hver dag....bare fordi:0)
    


Ingen kommentarer:

Send en kommentar